Opublikowany przez: Familiepl 2019-11-14 13:40:53
Autor zdjęcia/źródło: zdjęcia Zuza Krajewska - mat. promocyjne partnera atykułu
Pampers Preemie Protection zostały stworzone z myślą o wyjątkowych potrzebach wcześniaków. Partnerem kampanii jest Fundacja Wcześniak Rodzice-Rodzicom, która od 16 lat pomaga rodzicom dzieci urodzonych przedwcześnie.
Wcześniak to dziecko urodzone przed 36. tygodniem ciąży o masie ciała mniejszej niż 2500 g. Według danych Instytutu Matki i Dziecka odsetek wcześniactwa w Polsce wynosi ok. 7%, podobne wyniki obserwowane są w krajach Unii Europejskiej. W ostatnich latach obserwuje się wzrost liczby narodzin skrajnych wcześniaków, o masie ciała poniżej 1500 g – szacunki IMiD wskazują, że takich dzieci rodzi się niemal 1,5%. Dzięki postępowi medycyny nawet tak skrajne wcześniaki mają szansę na przeżycie. Przedwczesne narodziny dziecka są dużym wyzwaniem dla rodziców zarówno pod względem emocjonalnym, jak i organizacyjnym. Otoczenie malucha specjalistyczną opieką, organizacja czasu oraz zaplanowanie odpowiedniej opieki wielu ekspertów różnych specjalizacji – to najczęstsze problemy, z jakimi mierzą się rodzice wcześniaków zaraz po ustabilizowaniu się stanu dziecka. W tych trudnych sytuacjach pomoc rodzicom wcześniaków już od ponad 16 lat zapewnia Fundacja Wcześniak Rodzice-Rodzicom.
Marka Pampers, dzięki współpracy z Fundacją Wcześniak, chce wspierać rodziców, których obecność, determinacja oraz czuła opieka wpływają na prawidłowy rozwój maluchów. – Każdy rodzic dziecka urodzonego przedwcześnie musi zmierzyć się z niecodzienną, niełatwą sytuacją, która niewątpliwie zmienia życie. Nowa rzeczywistość wymaga od rodziców nie tylko wiedzy dotyczącej opieki nad wcześniakiem, ale również siły i motywacji pozwalającej walczyć o prawidłowy rozwój dziecka. Dlatego nasza Fundacja pomaga rodzicom, udzielając im między innymi najważniejszych informacji, wypożyczając sprzęt do rehabilitacji czy gwarantując wsparcie emocjonalne – mówi dr Magdalena Sadecka-Makaruk, założycielka Fundacji Wcześniak Rodzice-Rodzicom.
Misją marki Pampers jest wspieranie zdrowego i szczęśliwego rozwoju wszystkich dzieci, także tych najmniejszych i najdelikatniejszych. Aby pomóc najmłodszym i najbardziej wrażliwym maluchom, eksperci Pampers wraz z pielęgniarkami z Oddziału Intensywnej Terapii Noworodka (OITN) zaprojektowali specjalne pieluszki odpowiadające na wyjątkowe potrzeby wcześniaków – Pampers Preemie Protection. Od dwóch lat pieluszki dla wcześniaków przekazywane są bezpłatnie przez Pampers na oddziały neonatologiczne o trzecim stopniu referencyjności na terenie całej Polski. Dotychczas do szpitali trafiło łącznie milion pieluszek Pampers Preemie Protection.
– Kiedy dwa lata temu zaczynaliśmy naszą kampanię wspierającą wcześniaki, stawialiśmy sobie za cel pomoc jak największej grupie maluchów. Jesteśmy dumni, że już milion pieluszek Pampers Preemie trafiło do szpitali w całej Polsce. Chcemy kontynuować nasze działania by wspierać zdrowy i szczęśliwy rozwój dzieci, również tych najmniejszych – mówi Mariola Mirek, menadżer ds. komunikacji P&G.
Pampers Preemie Protection w rozmiarze P3 to najmniejsze pieluszki wyprodukowane przez markę Pampers, które powstały z myślą o potrzebach najmniejszych dzieci. Wrażliwa skóra wcześniaków wymaga kontaktu z najdelikatniejszymi materiałami, dlatego pieluszki są jedwabiście miękkie. Pozwalają na zapięcie na całej powierzchni, dzięki czemu możliwe jest ich idealne dopasowanie, nawet pomiędzy przewodami i sondami medycznymi. Ich zapinanie jest ledwo słyszalne i nie zakłóca snu maluszka, który jest tak bardzo potrzebny. Najmniejsza pieluszka przeznaczona dla noworodków o masie ciała poniżej 800 g ma o 34% węższy, wyprofilowany wkład dopasowujący się do przestrzeni między nóżkami, co pomaga wspierać zdrowy rozwój dziecka. Jej wkład chłonny jest taki sam na całej długości, co pozwala na zmianę pieluszki niezależnie od tego, czy maluch leży na plecach czy na brzuchu. Pieluszki Pampers Preemie Protection dostępne są także w rozmiarach – P2 dla dzieci o masie ciała poniżej 1800 g oraz P1 dla dzieci o masie ciała mniejszej niż 2300 g.
W kontekście zbliżającego się Światowego Dnia Wcześniaka (17 listopada) marka Pampers nawiązała współpracę z uznaną fotograf – Zuzą Krajewską, która prywatnie jest także mamą wcześniaka.
W ramach wspólnego projektu powstały wyjątkowe zdjęcia pod tytułem Najmniejsi. Fotografie przedstawiają dzieci urodzone przed 36. tygodniem ciąży przebywające na oddziałach intensywnej terapii noworodka. Autorka na fotografiach przedstawia szpitalną codzienność oraz emocje towarzyszące pierwszym momentom opieki nad noworodkami, które urodziły się przed czasem. Uwagę zwracają kontrasty – kruchość i delikatność wcześniaków w porównaniu elementami otoczenia, takimi jak sprzęt medyczny czy dłoń lekarza.
– Kiedy dostałam propozycję realizacji tego projektu, to szczerze mówiąc, byłam przerażona. Powrót
w ten świat wydawał mi się bardzo trudny. Okazał się jednak piękny i łagodny. Może przez mamy, które spotkałam. Spokojne, cierpliwe, uczciwie mówiące o emocjach. Kochające swoje dzieci mimo wszelkich trudności. Może przez personel szpitala, który tak czule traktował te dzieci. Może przez mądrość pań ordynator. Wszyscy, których spotkałam w tym projekcie, mieli jeden cel. Uratować, wyleczyć, odchować, nakarmić, nauczyć miłości, mieć. DZIECKO – mówi Zuza Krajewska, autorka wystawy „Najmniejsi”.
Zdjęcia powstały przy wsparciu Instytutu Matki i Dziecka, Centrum Medycznego Żelazna oraz Klubiku Dziecięcego Pląskowo.
Od 29 października do 7 grudnia każdy może wesprzeć wcześniaki. Za każdą kupioną w tym czasie paczkę pieluszek Pampers w sieci sklepów Carrefour marka Pampers przekaże 1 zł na rzecz Fundacji Wcześniak Rodzicie-Rodzicom wsparcie działalności Fundacji m.in. na leczenie i rehabilitację dzieci przedwcześnie urodzonych.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.