Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Monika C. 2021-05-19 22:30:53
Autor zdjęcia/źródło: Mat. prasowe partnera
Gry planszowe, zapomniane przez wiele lat, wracają z impetem. W sklepach możemy znaleźć odświeżone wersje gier, które znamy z dzieciństwa lub całkiem nowe. Czasem zastanawiamy skąd taka ich popularność, kiedy jest tak wiele dostępnych gier elektronicznych.
Okazuje się, że przewagą gier planszowych oprócz dostarczania dobrej zabawy jest integracja pokoleń i wspólnie spędzany czas.
Pojawia się jednak pytanie jak dobrać grę planszową do wieku dziecka, które ma być najmłodszym uczestnikiem rodzinnej zabawy?
Rodzice, którzy sami lubią planszówki, zastanawiają się, kiedy najwcześniej będą mogli grać ze swoim dzieckiem. Okazuje się, że trzeba wziąć pod uwagę zarówno wiek graniczny, jak i umiejętności dziecka. Na większości opakowań informacja jest w formie piktogramu, np. 6+. Najczęściej dzieci powyżej 3. roku życia potrafią już na dłużej skupić uwagę i wiele gier jest dedykowanych takim maluchom. Nie wymagają one umiejętności liczenia ani podejmowania strategicznych decyzji. Mogą jednak uczyć rozpoznawania zwierząt, pojazdów czy prostych słów w językach obcych.
Jednak pojawiają się już także gry dla dwulatków, do których maluch nie musi umieć liczyć ani znać cyfr czy liter. Jedną z nich jest: Przyjaciele. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka.
Przyjaciele. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka to gra dla najmłodszych, którzy potrafią rozpoznawać zwierzątka. Może w niej uczestniczyć od 2 do 4 osób. Jedna rozgrywka trwa ok. 15 minut, czyli idealnie by maluch utrzymał koncentrację i dobrze się bawił. Gra polega na rzucaniu przez graczy kostką ze strzałkami, wskazującymi żeton zwierzątka, który można zebrać. Żetony możemy zbierać lub przekazywać innemu uczestnikowi gry, który ma choć 1 żeton danego zwierzątka.
Gra ma dwa poziomy trudności, które pozwalają dostosowywać rozgrywkę do wieku i umiejętności graczy (2-4 osób). Wiek 2+, Egmont
Przedszkolaki bez problemu opanowują proste zasady i angażują się w gry planszowe i karciane. Trzy-, czterolatek przy okazji uczestniczenia w grze uczy się tego, że czasem należy poczekać na swoją kolej i że lepiej nie oszukiwać. Trenuje także zręczność i spostrzegawczość oraz zjawisko zależności. Jedną z ulubionych gier czterolatków jest gra Basia.
Planszówka Basia w zoo to gra na podstawie książek o Basi. Gra polega na odkrywaniu przez graczy kafelków ze zwierzętami, jednak nie dążymy jak zazwyczaj do zbierania jak największej liczby par, ani kafelków w tym sam kolorze. Gra Basia w zoo ma trzy poziomy trudności, co pozwala wybrać poziom w zależności od wieku i umiejętności osób biorących udział w rozgrywce.
1 rozgrywka trwa ok. 20 minut, w grze mogą uczestniczyć maksymalnie 4 osoby, w wieku 4+.
Siedmiolatki są w stanie opanować całkiem skomplikowane zasady gry. Potrafią skupić uwagę przez dłuższy czas, nawet tak, że jedna rozgrywka to często za mało. Gry planszowe dla kilkulatków stają się jednym z pierwszych wyzwań, a zachęcone sukcesami i dobą zabawą szukają okazji by ponownie zagrać w ulubioną grę. Dla siedmiolatków wybraliśmy dwie gry planszowe: Lama i Criss Cross od Egmont.
Lama to fantastyczna gra dla rodziny (2-6 osób), ale i świetna zabawa dla bardziej zaawansowanych graczy. Rozgrywka polega na pozbywaniu się kart i układania ich po kolei na jednym stosiku dokładając kartę te samej wartości lub starszą o 1. Uczestnik ma zdecydować, kiedy dokłada, wyciąga kartę lub pasuje. Wygrywa ten, kto na koniec posiada najmniej punktów karnych. O zwycięstwie decyduje umiejętność taktycznego myślenia i podejmowania ryzyka w odpowiedniej chwili.
W opakowaniu znajdują się trzy gry Knizii: strategiczna Lama podstawowa (nominowana do prestiżowej nagrody Spiel des Jahres), wredna Lama Party oraz zaskakująca Lama kościana. Pozwala to dostosować rozgrywkę do umiejętności graczy w wieku co najmniej 7 lat.
Criss Cross. Gry do plecaka to gra dla maksymalnie 5 osób. Każdy uczestnik otrzymuje arkusz gry i ołówek, by rysować symbole pojawiające się na kościach. Istotą gry jest takie rozplanowanie symboli, by było jak najwięcej takich samych symboli w linii. Na koniec rozgrywki po 14 rundach (ok. 15 minut) podliczamy punkty z kolumn i szeregów. Wygrywa ten, kto zdobędzie ich najwięcej. Gra Criss Cross posiada dwa stopnie trudności, które pozwolą dostosować poziom rozgrywki do umiejętności i wieku uczestników. Jest też możliwość rozgrywki dla 1 osoby.
Umysł 10-latka szuka już prawdziwych wyzwań, dużo przyjemności wnoszą więc gry sprawdzające wiedzę i refleks. Jedną z takich gier jest Alicja w krainie słów, Egmont.
Alicja w krainie słów to gra dla tych, którzy zawsze chcieli wypić herbatkę z bohaterami książki Lewisa Carrolla “Alicja w krainie czarów”. Zasady rozgrywki słownej ustanawia nie kto inny, jak sama Królowa Kier, która zaprasza Cię (wraz z nawet 7 innymi osobami) na herbatkę w Krainie Czarów u Szalonego Kapelusznika.
Alicja w krainie słów to bardzo szybka gra słowna, doskonała na imprezę czy chłodny wieczór. Zadania, czy raczej prawa, np. zakaz używania jednej litery, wymyśla Królowa Kier dla graczy wcielających się w postaci z bajki. Niestosowanie się do ustanowionych przez nią praw powoduje elimanację z gry. Czas rozgrywki, ok. 25 minut, odmierza specjalny, grający imbryk.
po_prostu_mama_dawidka 2021.05.31 00:59
Uwielbiamy cała rodzina gry od Egmont Polska
Andzia29157 2021.05.27 15:12
Dla naszej rodziny najlepsza jest gra planszowa wyscig oraz memory. .
Andzia29157 2021.05.27 15:12
Dla naszej rodziny najlepsza jest gra planszowa wyscig oraz memory. .
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.