Moje drogie Panie! Przechodzący w miastach na wysepki tranwajowe jpiesi ak stada baranów to widok nagminny zwłaszcza gdy widza że zbliża się tramwaj .. Rowerzyści też ostro popuszczają fantazji . między wioskami po zmroku wedrujących pieszych bez elementów odblaskowych też napotykamy. Nie zawsze wina leży po stronie kierowców
Ograniczenie szybkości do 30 km/h da większe użycie paliwa , i szybsze zużycie części samochodu
kilka liczb w skrócie;
no więc skrzynia biegów w zwykłym rzęchu ! : syrenka, Polski Fiat 125 , Polonez , i większość podobnych wyprodukowanych do roku 1990-siątego
z 1-szego biegu na drugi zmieniamy kiedy samochód osiągnie prędkość około 20 km/h
- z biegu 2 zmieniamy na bieg 3 przy prędkości ...od 25 do 35km/h
- z biegu 3 na bieg 4 zmieniamy przy prędkości...40 do 50km/h,
- z biegu 4 na 5 kiedy samochód osiągnie od 60 do 70 km/h
Znaczny wzrost zużycia paliwa powoduje również jazda na niewłaściwym biegu. I tak np.:
- przy prędkości 50...60 km/h zużycie paliwa podczas jazdy na 3 biegu jest o około 20%
większe niż podczas jazdy nas 4 biegu,
- przy prędkości 80 km/h różnica ta jest równa 35%, a przy 90 km/h - 40%.
I nie ma tutaj mowy o super szybkich samochodach ( takich jak
no więc skrzynia biegów w zwykłym rzęchu ! :
z 1-szego biegu na drugi zmieniamy kiedy samochód osiągnie prędkość około 20 km/h
- z biegu 2 zmieniamy na bieg 3 przy prędkości ...od 25 do 35km/h
- z biegu 3 na bieg 4 zmieniamy przy prędkości...40 do 50km/h,
- z biegu 4 na 5 kiedy samochód osiągnie od 60 do 70 km/h
I nie ma tutaj mowy o super szybkich samochodach jak Volkswagen , BMW, Audi , Persche bo te się poprostu przy takich prędkościach duszą
A gdzie ekologia?? Gdzie oszczędności ??
Znaczny wzrost zużycia paliwa powoduje również jazda na niewłaściwym biegu. I tak np.:
- przy prędkości 50...60 km/h zużycie paliwa podczas jazdy na 3 biegu jest o około 20%
większe niż podczas jazdy nas 4 biegu,
- przy prędkości 80 km/h różnica ta jest równa 35%, a przy 90 km/h - 40%.