REKLAMACJA - Forum
Znajdź nas na

Tworzymy społeczność rodziców

Wątek

REKLAMACJA

20odp.
Strona 1 z 1
Odsłon wątku: 8137
Avatar użytkownika Kasiella
KasiellaPoziom:
  • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
  • Posty: 3823
  • Zgłoś naruszenie zasad
15 lipca 2013, 11:26 | ID: 988606

Kupiłam na Allegro pierścionek i wyleciało mi w nim oczko ;-(
Niestety nie mam paragonu bo nie przypuszczałam,że coś mi z niego odpadnie.
Czy z dowodem wpłaty wykazu bankowego dla sprzedawcy jest szansa żeby przyjęli reklamację?Miał ktoś podobną sytuację?Proszę o POMOC

Użytkownik usunięty
    1
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 11:39 | ID: 988615

    Tak to jest podstawa reklamacji

    Avatar użytkownika Kasiella
    KasiellaPoziom:
    • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
    • Posty: 3823
    2
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 11:46 | ID: 988622
    dpczajkowscy (2013-07-15 13:39:00)

    Tak to jest podstawa reklamacji

    paragon czy  dowód wpłaty na konto sprzedawcy też

    Avatar użytkownika Paulqa
    PaulqaPoziom:
    • Zarejestrowany: 24.08.2011, 13:04
    • Posty: 14675
    3
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 11:50 | ID: 988627
    wydaje mi się ze dowód wpłaty też... ale nie jestem do końca przekonana
    Avatar użytkownika Kasiella
    KasiellaPoziom:
    • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
    • Posty: 3823
    4
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 11:52 | ID: 988629
    Paulqa (2013-07-15 13:50:38)
    wydaje mi się ze dowód wpłaty też... ale nie jestem do końca przekonana

    Sprzedający nie chce przyjąć reklamacji {#lang_emotions_frown}

    Avatar użytkownika Guśka
    GuśkaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.01.2010, 14:35
    • Posty: 7481
    5
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 12:02 | ID: 988632
    Kasiella (2013-07-15 13:52:56)
    Paulqa (2013-07-15 13:50:38)
    wydaje mi się ze dowód wpłaty też... ale nie jestem do końca przekonana

    Sprzedający nie chce przyjąć reklamacji {#lang_emotions_frown}

    na jakiej odstawie nie chce???

    Avatar użytkownika Kasiella
    KasiellaPoziom:
    • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
    • Posty: 3823
    6
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 12:03 | ID: 988633
    Guśka (2013-07-15 14:02:46)
    Kasiella (2013-07-15 13:52:56)
    Paulqa (2013-07-15 13:50:38)
    wydaje mi się ze dowód wpłaty też... ale nie jestem do końca przekonana

    Sprzedający nie chce przyjąć reklamacji {#lang_emotions_frown}

    na jakiej odstawie nie chce???

    Ponieważ nie mam paragonu i nie chce przyjąć reklamacji

    Avatar użytkownika Kasiella
    KasiellaPoziom:
    • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
    • Posty: 3823
    7
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 12:04 | ID: 988636

    Miesiąc minął i po pierścionku bo serduszko wypadło

    Avatar użytkownika Guśka
    GuśkaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.01.2010, 14:35
    • Posty: 7481
    8
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 12:33 | ID: 988647
    Kasiella (2013-07-15 14:03:54)
    Guśka (2013-07-15 14:02:46)
    Kasiella (2013-07-15 13:52:56)
    Paulqa (2013-07-15 13:50:38)
    wydaje mi się ze dowód wpłaty też... ale nie jestem do końca przekonana

    Sprzedający nie chce przyjąć reklamacji {#lang_emotions_frown}

    na jakiej odstawie nie chce???

    Ponieważ nie mam paragonu i nie chce przyjąć reklamacji

    postrasz go rzecznikim praw konsumenta jesli masz potwierdzenia wplaty na konto lub chociaz ślad jakiś ze kupowalas u niego to wg mnie raklamacja powienna byc uwzgledniona

    Avatar użytkownika Guśka
    GuśkaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.01.2010, 14:35
    • Posty: 7481
    9
    • Zgłoś naruszenie zasad
    15 lipca 2013, 12:36 | ID: 988648

    a na alegro chuba masz hisorje zakupów

    Użytkownik usunięty
      10
      • Zgłoś naruszenie zasad
      15 lipca 2013, 12:45 | ID: 988652

       Ale co możesz zrobić, kiedy zgubiłeś paragon? Żaden przepis nie wskazuje dokumentów, jakie należy dostarczyć składając reklamację. Jeżeli więc nie mamy paragonu lub faktury, dowodem zakupu może być na przykład wyciąg z rachunku karty kredytowej lub płatniczej którą płaciliśmy za towar.
      A co jeżeli płaciliśmy gotówką? Tutaj będzie już trudniej, ale też jest to możliwe. Fakt ten można potwierdzić na przykład zeznaniami świadków lub stron.
           Poza tym nasze oświadczenie też może być dowodem. Przecież nierzadko sklep ma fakt sprzedaży odnotowany w systemie komputerowym czy dokumentacji.
      Często też sprzedający wystawia nam kartę gwarancyjną - to również jest dowód zakupu towaru na podstawie którego możemy złożyć reklamację.
           Tak więc wiemy już, że zgubiony paragon to nie dramat. Zawsze możesz złożyć reklamację a  zakup towaru udowodnić poprzez wyciąg z karty, konta, zeznaniami świadków czy własnym oświadczeniem.



      http://www.opinia.szczecin.pl/pl/czy-wiesz-ze/mozesz-zlozyc-reklamacje-bez-paragonu.html

      Avatar użytkownika Kasiella
      KasiellaPoziom:
      • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
      • Posty: 3823
      11
      • Zgłoś naruszenie zasad
      15 lipca 2013, 13:06 | ID: 988664

      Dziękuję Wam bardzo na pewno tak tego nie zostawię.

      Avatar użytkownika anna07
      anna07Poziom:
      • Zarejestrowany: 15.01.2011, 19:28
      • Posty: 8123
      12
      • Zgłoś naruszenie zasad
      15 lipca 2013, 13:21 | ID: 988671

      Jak dostałaś pierścionek do domu to miałaś paragon? Czy sprzedawca go Tobie nie dał?

      Użytkownik usunięty
        13
        • Zgłoś naruszenie zasad
        15 lipca 2013, 15:54 | ID: 988732

        Jeżeli to złoto , to nie wiem czy ci uzna...

        Avatar użytkownika Kasiella
        KasiellaPoziom:
        • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
        • Posty: 3823
        14
        • Zgłoś naruszenie zasad
        16 lipca 2013, 07:18 | ID: 988966

        Udało się :-) Napisałam do Sprzedawcy,że kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i napisał mi odrazu,że mam wysłac im pierścionek i wymienią mi na Nowy{#thumbsup}

        Avatar użytkownika Guśka
        GuśkaPoziom:
        • Zarejestrowany: 10.01.2010, 14:35
        • Posty: 7481
        15
        • Zgłoś naruszenie zasad
        16 lipca 2013, 09:30 | ID: 989033
        Kasiella (2013-07-16 09:18:54)

        Udało się :-) Napisałam do Sprzedawcy,że kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i napisał mi odrazu,że mam wysłac im pierścionek i wymienią mi na Nowy{#thumbsup}

        no to bardzo się ciesze, że się udało
        :):):):):)

        Avatar użytkownika Paulqa
        PaulqaPoziom:
        • Zarejestrowany: 24.08.2011, 13:04
        • Posty: 14675
        16
        • Zgłoś naruszenie zasad
        16 lipca 2013, 09:49 | ID: 989040
        Kasiella (2013-07-16 09:18:54)

        Udało się :-) Napisałam do Sprzedawcy,że kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i napisał mi odrazu,że mam wysłac im pierścionek i wymienią mi na Nowy{#thumbsup}

        super :)

        Użytkownik usunięty
          17
          • Zgłoś naruszenie zasad
          16 lipca 2013, 10:03 | ID: 989046

          Wystarczy postraszyć i wszystko się da!!Super,że Ci wymienią :).

          Avatar użytkownika Kasiella
          KasiellaPoziom:
          • Zarejestrowany: 17.01.2010, 18:30
          • Posty: 3823
          18
          • Zgłoś naruszenie zasad
          16 lipca 2013, 11:37 | ID: 989132

          Też się Bardzo cieszę ;-)

          Avatar użytkownika Mariola1811
          Mariola1811Poziom:
          • Zarejestrowany: 04.07.2013, 21:37
          • Posty: 330
          19
          • Zgłoś naruszenie zasad
          16 lipca 2013, 16:15 | ID: 989226
          Kasiella (2013-07-16 09:18:54)

          Udało się :-) Napisałam do Sprzedawcy,że kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i napisał mi odrazu,że mam wysłac im pierścionek i wymienią mi na Nowy{#thumbsup}

          Super, że się udało! Szkoda tylko, że sprzedający nie podjął takiej decyzji na samym początku, gdy zgłosiłaś problem. Źle to o nim świadczy. Zdecydujesz się na kolejne zakupy u niego? {#lang_emotions_wink}

          Avatar użytkownika to potrafię
          to potrafięPoziom:
          • Zarejestrowany: 14.12.2012, 15:02
          • Posty: 17
          20
          • Zgłoś naruszenie zasad
          6 września 2013, 10:57 | ID: 1012424
          joannasrs (2013-07-16 12:03:51)

          Wystarczy postraszyć i wszystko się da!!Super,że Ci wymienią :).

          w moim wypadku straszenie nie wystarczyło, bo co może zrobić biedny sprzedawca w sklepie sieciowym, od niego przecież nic nie zależy...



          Paulqa (2013-07-16 11:49:23)
          Kasiella (2013-07-16 09:18:54)

          Udało się :-) Napisałam do Sprzedawcy,że kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i napisał mi odrazu,że mam wysłac im pierścionek i wymienią mi na Nowy{#thumbsup}

          super :)

          rzeczywiście pomoc rzecznika jest nieoceniona. Nawet taka listowna, bo nie jestem zameldowana w miejscu, gdzie kupowałam buty, to babeczka załatwiła sprawę listownie i dało się, pomimo 3 odrzuceń moich reklamacji ;)

           

          Nie rozumiem tego, że ludzie albo nie reklamują bubli, albo się poddają... Poczytajcie w sieci info o tym jakie macie prawa i jak reklamować, bo tak nie może być, że wydajesz gruby "hajs" na markowe rzeczy, a później Ci mówią, że to efekt złego użytkowania - bez jaj...


          Osobiście polecam artykuły:


          http://ek.pl/artykul/1942/reklamuj-towar-niezgodny-z-umowa/


          http://www.rp.pl/artykul/1041561-Stanowczosc-przy-kasie.html

          Ostatnio edytowany: 06.09.2013, 10:58, przez: to potrafię