Coraz więcej nauczycieli zapisuje się na szkolenia z wykorzystania nowych technologii na lekcjach. Tyle że wracają oni potem do szkół i tej wiedzy nie chcą wykorzystywać w praktyce...
Niektórzy pedagodzy próbują przystosować się do nowej rzeczywistości. - Nie wystarczy, że w szkołach będzie sprzęt, jeśli nie będzie wiadomo, jak z niego korzystać - przekonują nauczyciele z Gimnazjum nr 3 w Olsztynie, którzy przeszli kursy pracy z multimediami. - Inaczej wszystko będzie tylko zarastać kurzem.
Dlaczego mimo organizowanych szkoleń i kursów szkoły tak wolno przyjmują nowoczesne technologie? - Z liczby osób zainteresowanych konferencjami na temat nowych technologii można wnioskować, że szkoły widzą potrzeby ich wykorzystywania i powinniśmy być zadowoleni - komentuje Małgorzata Bogdanowicz-Bartnikowska, warmińsko-mazurska kurator oświaty. - Zależy to nie tylko od sprzętu, jakim szkoły dysponują, ale także od podejścia do tego problemu. Tam, gdzie nauczyciele są otwarci na to co nowe, nawet w małych miejscowościach nowoczesną tablicę multimedialną można znaleźć.
Gazeta Wyborcza Olsztyn
Czy nasza edukacja nie byłaby skuteczniejsza, gdyby w szkołach wykorzystywano internet i narzędzia multimedialne?